Письмова перевірка досвіду читацької діяльності передбачає читання учнями
тексту самостійно мовчки або пошепки. Після первинного ознайомлення з текстом,
під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку
сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри,
встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб,
пояснювати зображувальні можливості художнього слова. У 3 класі письмова
частина роботи передбачає 1 завдання з такого показника досвіду читацької
діяльності, як обізнаність з колом дитячого читання, по 2 завдання з таких
показників, як практичне засвоєння літературознавчих понять і уміння працювати
з літературним твором, дитячою книжкою, довідковою літературою та 1 творчого
завдання.
Колючі гості
Це було восени, коли з дерев уже осипалося листя. Гуляючи в саду, Христинка
помітила, що під яблунею сидить їхня кицька Мурочка й щось розглядає. Дівчинка
підійшла до неї й питає:
- Що ти тут видивляєшся, Мурочко? Мишку хочеш упіймати?
Та не звернула на Христинку ніякої уваги й продовжувала пильно дивитися на
купку жовтого листя під яблунею.
Стала придивлятися до тієї купки й Христинка. І раптом помітила, що
листячко ніби дихає, ворушиться. Ой, що там?
Христинка мерщій - до мами, яка поралася на городі, привела її до яблуні.
- Там хтось є, - показала рукою на купку листя, що дихало.
Мама взяла гіллячку, обережно розгребла його, а там – їжак. Стомився за
ніч, блукаючи, і вмостився під яблунею відпочити.
- Ой, гарнесенький який! – плеснула в долоньки Христинка.
Їжачок і справді був симпатичний.
Мама передала Христинці гіллячку.
- Ти постережи його, щоб не втік, а я молока принесу, пригостимо.
Принесла, налила в блюдечко й поставила перед їжачком:
- Пий!
Їжачок посидів хвилинку, принюхуючись, а потім устромив носика в блюдечко й
почав пити.
Мурка, що сиділа тут же, біля Христинки, побачила таке й теж захотіла
поласувати молочком. Тільки підкралася до блюдечка, а їжачок на неї як чмихне,
вона й відскочила.
Вихлебтавши молоко, їжачок подивився на Христинку та її маму блискучими
намистинками очей, ніби подякував за частування, і поваго пошелестів від них.
Увечері, відчинивши двері веранди, Христинка загукала:
- Мамо! Мамо! А до нас гості!
Біля східців вона побачила двох великих і троє маленьких їжачків. Це їжак,
якого вони з мамою пригостили уранці молоком, привів до них вечеряти свою сім’ю.
Налили у велику тарілку молока й поставили перед їжаками. Всі п’ятеро
одразу ж обступили тарілку й ну дружно смакувати.
Після того сім’я їжачків приходила ще кілька
разів, і Христинка з мамою охоче пригощали усіх свіжим молоком.
Аж ось випав перший сніг. Їжаки не показувалися.
- Залягли на зиму спати, - пояснила Христинці мама.
І дівчинка почала чекати весни, щоб знову побачити своїх друзів. (Віра
Оберемок)
1 варіант
1. До якого жанру належить прочитаний твір? Запиши.
_________________________________________________________________
2. Заповни таблицю.
Герої твору «Колючі гості»
|
|
Люди
|
Тварини
|
_________________________________
|
___________________________________
|
__________________________________
|
__________________________________
|
3. Розташуй пункти плану в правильній послідовності
відповідно до змісту твору.
□ Сім’я їжачків.
□ Кицька під яблунею.
□ Гостинець для їжачка.
□ Знахідка у листі.
4. Продовж речення словами з тексту.
Події в тексті відбувалися пізньої осені, тому що ________________________
Очі їжачка були схожі на ____________________________________________
5. Запиши відповідь на запитання.
Де дівчинка знайшла їжачка?
_______________________________________________________________
Чому їжачки не показувалися, коли випав перший сніг?
_______________________________________________________________
6. Запиши, чому, на твою думку, оповідання Віри Оберемок
«Колючі гості» має таку назву? (2-3 речення)
________________________________________________________________
2 варіант
1. Хто автор твору «Колючі гості»? Запиши.
________________________________________________________________
2. З’єднай стрілочками персонажа та слова, які йому
належать.
- Що ти тут видивляєшся? |
|
- Ти постережи його, щоб не втік.
|
мама
|
- А до нас гості!
|
Христинка
|
- Залягли на зиму спати!
|
|
3. Прочитай складений до тексту план. Постав «˅» біля
зайвого пункту плану.
□ Кицька під яблунею.
□ Знахідка у листі.
□ Порятунок їжачка.
□ Гостинець для їжачка.
□ Колючі гості.
4. Продовж речення словами з тексту.
Кицька Мурка пильно дивилася на купку жовтого листя, бо_________________
Листячко, де сидів їжачок, ніби_________________________________________
5. Запиши відповідь на запитання.
Чим мама пригостила їжачка?
_______________________________________________________________
Чому їжачок заховався у листі під яблунею?
_______________________________________________________________
6. Які події могли трапитися з героями твору навесні?
Запиши продовження тексту. (2-3 речення)
Немає коментарів:
Дописати коментар